Wycieczka autokarowa do Zamku Książ

Wycieczka do Zamku Książ

W czwartek 16 maja 2019 w ramach Senioralnego Funduszu Wyjazdowego 2019 zabraliśmy grupę 50 Seniorów z Pilczyc, Popowic i Kozanowa na wycieczkę do Zamku Książ w Wałbrzychu. Z Wrocławia wyruszyliśmy około godziny 8:45, a od godziny 11:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie całego zamku w ramach trasy “Od Piastów do tajemnic II Wojny Światowej”. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy wiele komnat znajdujących się na trzech piętrach zamku. Mieliśmy też okazję zobaczyć zamkowe piwnice, ogród i podziemia na poziomie -15 m. Następnie przeszliśmy spacerem przez ogrody i dotarliśmy do nowej trasy podziemnej, która tym razem znajdowała się na poziomie -50 m.

Od 14:30 do 16:00 zrobiliśmy sobie przerwę na posiłek w Restauracji Książęcej. Jedliśmy barszcz zabielany oraz roladę z kluskami śląskimi, surówką z czerwonej kapusty i kiełków. W tym czasie uczestnicy wycieczki mogli wypić kawę, pospacerować po terenie zamku, czy też mogli odpocząć po dość męczącym zwiedzaniu zamku.

Po przerwie pojechaliśmy do Palmiarni, gdzie spędziliśmy kolejną godzinę na oglądaniu egzotycznych kwiatów, roślin i zwierząt. W Palmiarni uczestnicy wycieczki mieli możliwość zakupu pamiątek w kwiaciarni oraz mogli zjeść deser w kawiarence.

Około godziny 17:20 ruszyliśmy w podróż powrotną do Wrocławia i chwilę po godzinie 19.00 dotarliśmy na Pilczyce.