Wybory do Rady Osiedla 2021

Aktualności
Już niedługo wybory do VIII kadencji Rady Osiedla Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Co to oznacza? Każdy zmieszkańców może realnie decydować o zmianach na swoim osiedlu. Po pierwsze może dołączyć do nas ikandydować razem z nami lub może głosować na osoby, które popieramy. Nadszedł czas na to, aby ogromypotencjał naszych osiedli był w pełni wykorzystany i rozwijany. Nadszedł czas na zmiany! Kandydaci do rady osiedla Okręg 1 - Pilczyce al. Śląska, Bednarska, Górnicza, Hutnicza, Koszykarska, Lotnicza N 7-151, P 100-152, Mączna, Metalowców N 9-11, N 25-31, 59, Murarska, Nadrzeczna, Notecka N 3-7A, P 4-16A, Papiernicza, Pilczycka 77-148B, Rękodzielnicza, Stargardzka, Szklarska, Tkacka, Warciańska Emilia Chmura - numer 2 na liście wyborczejJestem ekonomistką, absolwentką kierunku Finanse Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, pracuję w rodzinnej firmie w Dolinie Baryczy. Radna VII kadencji Rady Osiedla Pilczyce-Kozanów-Popowice…

Półtora tygodnia po pierwszym spotkaniu online na Facebooku, odbyło się kolejne spotkanie. Tym razem nadawaliśmy 30 września z Wrocławskiego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3 na Popowicach. W samym spotkaniu uczestniczyli z ramienia Rady Osiedla: Emilia Chmura, Konrad Postawa oraz Tomasz Kapłon. Anna Miśniakiewicz reprezentowała zespół roboczy europejskiego projektu CoSIE. Do spotkania przyłączyli się także przedstawiciele Fundacji Aktywny Senior: Marek Ferenc i Jerzy Lech. Wzorem spotkanie poprzedniego, rozpoczęliśmy od przedstawienia się i krótkiego opowiedzenia o działaniach Rady Osiedla. Zaproszeni goście powiedzieli kilka słów o sobie i projektach realizowanych na Popowicach. W drugiej części spotkania widzowie mieli możliwość zadawania pytań, choć same pytania pojawiały się już wcześniej, co było wyłapywane przez moderatora spotkania i odczytywane na wizji. Całość trwała około półtorej godziny (17.00 – 18.30). Materiał był oglądany przez ponad dwa…

Jako Radni osiedla Pilczyce – Kozanów – Popowice Płn. i jako przedstawiciele grupy PiK zaplanowaliśmy spotkania z mieszkańcami, by poznać ich problemy i pomóc w rozwiązaniu ważnych i pilnych spraw. Niestety koronawirus trochę popsuł nam plany i zamiast spotkań „na żywo” musieliśmy zdecydować się na wideokonferencje za pośrednictwem Facebooka. Nasze pierwsze spotkanie nadawane było 19 września z Ośrodka Działań Społeczno-Kulturalnych „Piast” na Pilczycach. W spotkaniu uczestniczyło dwoje radnych Emilia Chmura i Konrad Postawa, nikt więcej nie wyraził chęci udziału. Opowiedzieliśmy zatem o działaniu rady, bieżących projektach i realizowanych zadaniach. W drugiej części spotkania mieszkańcy mieli możliwość zadawania mam pytań. Całość transmisji była publikowana na żywo za pośrednictwem transmisji Facebooka, a mieszkańcy zadawali pytania w komentarzach. Spotkanie trwało niemal godzinę (17.00 – 18.00) i zostało obejrzane ponad dwa tysiące razy od…

Działania
Tak samo jak w roku ubiegłym postanowiliśmy pozyskać środki celowe z na realizacja Zadania Publicznego, o którym więcej możecie poczytać tutaj. Krótko mówiąc są to dodatkowe środki do dyspozycji Rady Osiedla na takie działania jak pikniki, spotkania, gry i zabawy oraz wszelkie aktywności społeczne w obrębie osiedla. Co jako PiK zaplanowaliśmy? Chcielibyśmy spotkać się z mieszkańcami na trzech piknikach osiedlowych – po jednym na każdym osiedlu – od maja do września. Z uwagi na to, że podczas pikników ciężko jest o dobrą akustykę, zaplanowaliśmy zakup głośnika przenośnego z mikrofonem w celu poprawienia komunikacji. Spotkania z mieszkańcami uatrakcyjnić miały warsztaty z kiszenia warzyw oraz robienia sałatek, a także kurs pierwszej pomocy. Działaniami takimi chcieliśmy podmieść świadomość mieszkańców na temat zdrowego odżywania się i reagowania w nagłych wypadkach. Zdajemy sobie sprawę z…

Aktualności
W okresie Świąt Bożego Narodzenia mamy w zwyczaju robić sobie paczki, mamy też w zwyczaju pomagać innym, potrzebującym i ubogim. Połączyliśmy zatem te dwa zwyczaje i postanowiliśmy zorganizować paczki żywnościowe dla najbardziej potrzebujących mieszkańców Pilczyc i Kozanowa. Część paczek dostaliśmy od Rady Osiedla Pilczyce – Kozanów – Popowice Płn. a część zakupiliśmy z własnych środków. Wszystkie paczki zawierały produkty z długim terminem ważności takie jak mąka, kasza, makarony, ryż. Do tego były puszki mięsne oraz warzywne konserwowe i kiszone. Nie zabrakło także drobnego słodkiego akcentu. W poszukiwaniu potrzebujących pomagał nam lokalny oddział Caritas.

W ramach Funduszu Osiedlowego mieszkańcy zgłosili 25 projektów, które wraz z dokumentacją zostały przyjęte przez Radę Osiedla Pilczyce – Kozanów – Popowice Płn. Projekty te dotyczą inwestycji w ramach na lata 2020 – 2021. W grupie 10 projektów przekazanych do realizacji znalazły się dwa złożone przez grupę Zgrane Pilczyce i Kozanów. Jest to projekt nr 2 – „Bezpieczny Uczeń – spokojny Rodzic – poprawa organizacji ruchu samochodów wokół trzech placówek na Kozanowie i Pilczycach” oraz projekt nr 6 „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym na Pilczycach i Kozanowie”. Projekt nr 2 na pewno zostanie przekazany do realizacji, a co do projektu nr 6 to nie mamy pewności.

Działania
Co roku Rada Osiedla może wnioskować o dodatkowe środku na wykonanie celowych działań takich jak spotkania z mieszkańcami, pikniki, festyny, zabawy dla dzieci itp. Zadania te realizowane są z puli Zadania Społecznego na dany rok. Dofinansowanie takie przyznawane jest w trybie konkursowym na podstawie Statutu Wrocławia (Cz. V, Rozdz. 1, § 60, Ust. 5, 7) oraz Regulaminu organizacyjnego WCRS (Rozdz. I, § 5, pkt. 5). Jak często bywa nie wszystkim chce się wnioskować o takie dodatkowe fundusze, bo wiąże się to z wypełnianiem formularzy, szczegółowym rozliczeniem faktur oraz z konieczności napisania sprawozdania z wykonania zadania. Co na to PiK? My się żadnej pracy nie boimy i oczywiście poskładaliśmy wniosek o dodatkowe fundusze na promocję Rady Osiedla i spotkania z mieszkańcami. Projekt nosił tytuł: "Promocja Rady Osiedla i działań lokalnych –…

Aktualności
W czwartek 16 maja 2019 w ramach Senioralnego Funduszu Wyjazdowego 2019 zabraliśmy grupę 50 Seniorów z Pilczyc, Popowic i Kozanowa na wycieczkę do Zamku Książ w Wałbrzychu. Z Wrocławia wyruszyliśmy około godziny 8:45, a od godziny 11:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie całego zamku w ramach trasy "Od Piastów do tajemnic II Wojny Światowej". Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy wiele komnat znajdujących się na trzech piętrach zamku. Mieliśmy też okazję zobaczyć zamkowe piwnice, ogród i podziemia na poziomie -15 m. Następnie przeszliśmy spacerem przez ogrody i dotarliśmy do nowej trasy podziemnej, która tym razem znajdowała się na poziomie -50 m. Od 14:30 do 16:00 zrobiliśmy sobie przerwę na posiłek w Restauracji Książęcej. Jedliśmy barszcz zabielany oraz roladę z kluskami śląskimi, surówką z czerwonej kapusty i kiełków. W tym czasie uczestnicy wycieczki mogli wypić kawę,…